Home » Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Om u op de hoogte te houden van de ontwikkelingen aangaande het Corona virus en hoe we daar binnen Memo mee omgaan, hebben wij een overzicht gemaakt met antwoorden op veel gestelde vragen.

Is Memo nog open?
Ja, mits er sprake is van het feit dat de richtlijnen van het RIVM en GGD gevolgd worden. We zijn alle werkdagen open en bereikbaar op de Meilustweg, in de Lindenburghlaan in Steenbergen op maandag, dinsdag en donderdag en in de Julianastraat in Tholen op woensdag. Uiteraard kunnen we indien dat wenselijk is de deuren openen als dat voor u beter uitkomt en uw behandelaar dat met u afstemt. Telefonisch zijn we gewoon bereikbaar op het nummer 0164 24 34 13 of via de mail secretariaat@praktijkmemo.nl

Op welke manier kan ik Memo het beste bereiken als ik vragen heb over mijn afspraak? Waar kan ik terecht met vragen over het coronavirus in relatie tot mijn behandeling?
Bent u cliënt in zorg bij Memo en heeft u een vraag over de maatregelen die wij hebben genomen rondom corona en uw behandeling? We helpen u graag verder. Uw behandelaar staat nog steeds voor u klaar! We zijn op verschillende manieren te bereiken. Via telefoon en mail. En mogelijk heeft u al via videobellen contact met uw behandelaar of begeleider gehad. Dan heeft u waarschijnlijk ook een opvolging van de afspraak gemaakt. Vanwege drukte kan het zijn dat onze telefonische bereikbaarheid even wat minder is, we hopen op uw begrip daarvoor.

Gaat mijn afspraak bij Memo door?
Ja, maar alleen als de richtlijnen van de GGD en RIVM gevolgd worden. Anders telefonisch of via videobellen online. Wij hebben onze hoofdlocatie in Bergen op Zoom alle dagen geopend en de andere locatie beperkter open gesteld, maar zoals gezegd; behandelingen gaan waar mogelijk zoveel mogelijk telefonisch of online door. Ook worden huisbezoeken tot een minimum beperkt. Deze maatregelen blijven van kracht tot de overheid daar anders over besluit. De ambulante cliënten worden door hun behandelaar of begeleider gebeld. Per persoon bekijken we wat er nodig is om de komende weken goed door te komen. Indien nodig wordt met de regiebehandelaar overlegd.

Gaan de kinder en jeugd groepen van Memo door?
Ja die gaan voorlopig ook door, we houden ons strikt aan de richtlijnen van de GGD en RIVM. Uw contactpersoon bij Memo staat open voor vragen daarover en houdt contact met u.

Gaan de WMO-afspraken met mijn ambulant begeleider door?
Ja die gaan voorlopig ook door, we houden ons strikt aan de richtlijnen van de GGD en RIVM. Uw contactpersoon bij Memo staat open voor vragen daarover en houdt contact met u. Ook hier kan het zijn dat de vorm aangepast is, bijvoorbeeld met (video-) bellen of wandelen.

Waar kan ik als niet-cliënt terecht met vragen?
Bent u geen cliënt bij Memo, maar staat u bijvoorbeeld op de wachtlijst, bent u familie/naaste of heeft u een andere vraag? Dan kunt u altijd, tijdens kantooruren met ons secretariaat bellen of mailen.

Kan ik op bezoek komen bij Memo Wonen met Zorg?
Nee, dit is momenteel niet mogelijk. Cliënten die verblijven bij Wonen met Zorg mogen tot nader order geen bezoek ontvangen. Wij begrijpen dat dit een ingrijpende maatregel is, maar we achten deze noodzakelijk om gehoor te geven aan de oproep om alles af te schalen ter voorkoming van de verdere verspreiding van het virus. Wij stellen de veiligheid en gezondheid van onze cliënten, bezoekers en medewerkers voorop en hopen op deze manier verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Zodra dit wel weer kan informeren wij u daarover.

Gaat de Arbeidstraining, Dagbesteding en Onderwijsbegeleiding door?
De activiteiten binnen AD&O gaan in aangepaste vorm wel door. Dit betreft namelijk dagbesteding voor cliënten die structuur nodig hebben en waarvan de thuissituatie dermate ingewikkeld is dat activiteiten buiten de eigen woonomgeving noodzakelijk zijn. Uiteraard nemen wij de hygiënemaatregelen goed in acht.

Waar kan ik terecht voor extra hulp of ondersteuning?
U kunt hiervoor terecht bij verschillende hulpinstanties. Hieronder vindt u een overzicht.

  • MIND Korrelatie: MIND ondersteunt mensen met psychische problemen. De periode waar we nu in verkeren is voor velen stressvol. Als u te maken heeft met psychische klachten kan dit nog eens extra gelden. De collega’s van MIND Korrelatie helpen u graag en zijn elke dag tussen 9.00 en 18.00 bereikbaar voor hulp en advies. Kijk op www.mindkorrelatie.nl of bel 0900-1450.
  • Rode Kruis: Cliënten die vanwege het coronavirus in quarantaine of thuisisolatie zitten attenderen we graag op de hulplijn van het Rode Kruis voor ondersteuning. Deze is van 9.00 tot 21.00 uur te bereiken via telefoonnummer 070 - 445 5888.
  • Corona Loket: Voor mensen die angstig, gestrest of somber zijn vanwege het coronavirus. Het loket is bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur op nummer 020-2444888.
  • De luisterlijn: Voor mensen die behoefte hebben aan een luisterend oor en een goed gesprek. De luisterlijn is 24 uur per dag bereikbaar via 0900-0767.
  • 113 zelfmoord preventie: Eerste hulp bij levenspijn, voor mensen die denken aan zelfdoding. Deze hulplijn is 24 uur per dag bereikbaar via telefoon 0900-0113  
  • ADF Stichting: Angst, Dwang en Fobie stichting voor mensen met angst- en dwangklachten. Op werkdagen bereikbaar van 9.00 -13.30 uur op telefoon 0343-753009       
  • Kindertelefoon: Voor kinderen die vertrouwelijke gesprekken willen voeren en dit niet durven, willen, kunnen met anderen. De Kindertelefoon is bereikbaar van 11.00 tot 21.00 uur op telefoon 0800-0432.  

Staat uw vraag er niet tussen? Mail ons op secretariaat@praktijkmemo.nl  en wij proberen binnen drie werkdagen u van een antwoord te voorzien.